Včasih se mi zdi da je premalo poudarka na kontrolo kakovosti, kljub temu da se kakovost vedno bolj zagotavlja. Vedno manj pa je poudarka in zavedanja, da je ravno kontrola kakovosti tista, ki odkriva napake in na takšen način zagotovi dosledno kakovost in odpravi zmožnost, da do napak sploh pride.

Tako gre pri kontroli kakovosti predvsem za preverjanje izdelkov oziroma storitev, ki morajo ustrezati nekim določenim standardom. Tako tudi kontrola pregleduje končni izdelek kot celoto, medtem ko se pri zagotavljanju kakovosti, pregleduje le sistematične postopke, ki se dogajajo v celotnem procesu. Tako pa se kontrola kakovosti izvaja pred, med in po proizvodnem procesu, kjer se preverjajo tako vhodni materiali, kot tudi vmesne faze in pa seveda še končni rezultat. Kontrola kakovosti lahko tukaj meri in opravi tako vizualni pregled, lahko pa prav tako tudi testira samo delovanje, za tiste bolj zahtevne izdelke pa tudi laboratorijske analize. Tako se tudi lahko naredijo statično kontrolo kakovosti ali pa neko vzorčenje. Večinoma je povezano z raznimi standardi in certifikati, kje pa se odražajo znotraj podjetja ali določene panoge. Tukaj je tudi pomembno da je tudi kader usposobljen za izvajanje kontrole in pa prav tako da se tudi ozavešča o samem pomenu kakovosti. Danes se kontrola kakovosti predvsem odraža z digitalnimi orodji, raznoraznih senzorjev in avtomatiziranih sistemov, ki pa sledijo in analizirajo podatke, ki stremijo k stalnim izboljšavam. Namreč če nimamo kontrole lahko hitro pride do reklamacij in izgubi zaupanja strank, prav tako pa lahko gre tudi v dodatne stroške ali celo pravne posledice. Več o tem, kako poteka kontrola kakovosti v praksi najdete na Kontrola-kakovosti.si.
Vsi vemo da je slab ugled podjetja tisti ki težje pridobi nove kupce, saj je zadovoljstvo kupcev tisto ki da podjetju večje zaupanje in blagovno znamko še toliko bolj dvigne. Zato pa pomeni manj napak, manj popravkov, manj stroškov in toliko večjo konkurenčnost. Tako je kontrola kakovosti tista, kje z raznim testiranje merjenjem in statistično kontrolo zavzema odgovornost na določene napake, medtem ko gre pri zagotavljanju kakovosti, le za iskanje boljših postopkov in pa vključevanje celotne organizacije kot odgovorno za kakovost in narekuje kako bi moralo biti, medtem ko kontrola kakovosti preverja tak izdelek na koncu proizvodne linije posebej.